השינויים בענף גיוס עובדים בעקבות תקופת הקורונה

תקופת הקורונה הביאה הרבה שינויים בשוק העבודה לא רק מצד המעסיקים, אלא גם מצד העובדים. ישנם עובדים רבים שנאלצו לשנות את מקום עבודתם או תפקידם בהתאם לרמת הסיכון שלהם, מצבם הבריאותי או סיבות אחרות. אחרים, בחרו דווקא במצב זה, לשנות, להעז ולעזוב מקום העבודה לטובת עבודה אחרת ואפילו להתחיל קריירה חדשה או שונה מתחום העיסוק שלהם.

אולי עוד מוקדם להגיד שאנחנו אחרי תקופת הקורונה, אך בוודאי שניתן לומר שישנן כבר השפעות ושינויים שקרו בעקבות הסגרים שהיו בתקופת הקורונה:

יותר משרות מדגישות את היותן היברידיות

מאחר ובתקופת הקורונה חברות רבות עברו לעבוד בשיטה היברידית (עבודה המשלבת עבודה מרחוק או מהבית ולא פיזית במשרדי החברה), חלקן בוחרות להמשיך ולעבוד כך כיוון שהן מצאו שזו שיטת עבודה טובה ויעילה לא פחות מההגעה למשרד.

לשיטת עבודה זו כבר הפכה ללגיטימית ומקובלת מאוד בהרבה ענפים בניהן בפרסום משרות הייטק, משרות ביוטק ופארמה ועוד. חברות המציעות משרות המאפשרות עבודה היברידית – מדגישות זאת במודעות הדרושים

יותר מועמדים לכל משרה חדשה

כמו בכל זמן אחר, חיפוש עבודה חדשה דורש מעקב יומי על לוחות דרושים שונים, קבוצות רלוונטיות ודפים ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדין, אינסטגרם, וואטסאפ) המפרסמות משרות חדשות בתחומים השונים כמו למשל משרות פארמה וביוטק או משרות פיננסיות.

אחד השינויים החשובים בהיבט הזה הוא הנגישות למשרות שמקום העבודה הפיזי שלהן מרוחק יותר. כך לדוגמא אם משרות ביוטק הפכו להיברידיות אז ניתן לעבוד מהבית את רוב ימי השבוע או את כולם, וכך אין משמעות למיקום הפיזי של המשרדים ולכן גם מועמדים מצפון הארץ יכולים להגיש מועמדות למשרות במרכז הארץ ולהפך. מכאן שיש יותר אפשרויות לכל מועמד אך גם יותר פונים לכל משרה.

יותר חברות עובדות עם חברות השמה וגיוס עובדים

לכל משרה פונים יותר מועמדים ולכן, חברות וארגונים רבים מעדיפים שחברות ייעוץ והשמה יסייעו בידם בתהליך של מיון וגיוס עובדים חדשים למשרות שנפתחות אצלן וזאת כדי לחסוך זמן של סינון ומיון המועמדים הרלוונטיים.

יותר ראיונות ופחות זכירות ובולטות של כל מועמד

בשל הרצון לקיים שגרה גם בתקופת הקורונה, ראיונות עבודה עברו להיות גם הם מקוונים – אונליין. חברות רבות החליטו לאמץ את השיטה ולראיין באופן קבוע גם עכשיו אחרי הסגרים וההגבלות, בראיונות בזום או בשיחות וידאו.

היתרון במשמעותי עבור המועמדים, הוא שתהליך חיפוש עבודה חדשה הופך קל ופשוט יותר. אין צורך לנסוע ולהשקיע זמן ומשאבים בכל ראיון עבודה. אפשר לקיים את ראיון העבודה בכל זמן ומכל מקום. זו אחת הסיבות שבגללה גם עובדים בעלי משרות יציבות (למשל בעלי משרות פארמה בחברות גלובליות) בחרו לרענן את תחום העיסוק שלהם ולנסות את מזלם בדרך חדשה, תוך כדי עבודתם הנוכחית. הנוחות בקיום ראיונות עבודה אונליין בשיחת וידאו מקלים ומפשטים את כל התהליך.

יחד עם זאת, כמו שיש קלות יותר למועמדים, כך גם יש יותר פונים לכל משרה, וכך גם יש פחות זכירות ובולטות לכל מועמד. בנוסף לכך, ריבוי שיחות הווידאו אונליין, פגע בחיבור האישי והפרונטלי של המועמד והמראיין והיום מוצבים בפני המועמדים אתגרים חדשים שלא היו בעבר כמו למשל הפגנת יכולות טכנולוגיות, צורך ב"לעבור מסך" ולהצטלם טוב (לדוגמא להבין מה המצלמה מצלמת, מהי זווית הצילום של המועמד, מה מצולם בסביבתו), ועוד היבטים שמשפיעים מאוד על הרושם הראשוני של המרואיין בראיון העבודה.

בסופו של דבר התהליך אמנם נראה קל יותר ונגיש יותר, אך גם דורש יכולות אחרות מבעבר (גם למראיינים אך בעיקר למועמדים), שהשפעתן על הרושם בראיון העבודה מורגשת מאוד.

בברכה,
רונית קור צור
תוצאות ייעוץ והשמה

21

מחפשים עבודה חדשה?

אנחנו מזמינים אותך לעיין בלוחות המשרות עם תוצאות באתר, המתעדכנים מידי שבוע במשרות חדשות.

לוח דרושים ביוטק – מרכז משרות מעולמות המדיקל, אנשי מכירות ואפליקציה של ציוד רפואי, ייעוץ מדעי, אנשי מחקר ופיתוח, משרות הבטחת איכות למוצרים רפואיים , MSL ועוד.

לוח דרושים פארמה – מרכז משרות מחברות תרופות כמו משרות נציגים רפואיים, תעמלה רפואית, מומחי ומנהלי מוצרים רפואיים וכן משרות פרא-רפואיות כמו למשל משרות רוקחים, משרות דיאטנים ועוד.

לוח דרושים פיננסים – מרכז משרות מחברות שונות במשק בתחום הפיננסי והכספים בניהן משרות כלכלנים, משרות אנליסטים, משרות רואי חשבון, משרות חשבים, משרות הנהלת חשבונות ועוד.

עוד מאמרים וטיפים שכדאי לקרוא:

איך להתכונן לראיון עבודה טלפוני – טיפים והמלצות

חברות וארגונים רבים כבר אימצו את שיטת המיונים בה ראשית מקיימים ראיון טלפוני מקדים וקצר ורק לאחר סינון ראשוני מזמנים לראיון פרונטלי. הייתרון הוא חיסכון בזמן ומשאבים. החיסרון הוא שלפעמים בגלל טעויות שטויות מפספסים מועמד פוטנציאלי שיכל להיות עובד מושלם לתפקיד המבוקש…