איך מתלבשים לראיון עבודה ?

כל תקופת חיפוש עבודה מגיעה לשיאה בראיון העבודה. לא משנה אם הרעיון נעשה מול חברת השמה או בכיר בחברה המגייסת, תמיד עולים חששות וספקות: מה להגיד, איך להציג ואיך ניתפס בעייני המראיין. ככל שהמשרה נחשקת בעיננו יותר, כך מידת החשיבות שלה גדולה יותר עבורנו.

אחת התהיות המרכזיות בבוקר יום ראיון העבודה היא – איך כדאי להתלבש לראיון העבודה? הרי ידוע לכל, שלבוש הוא חלק בלתי נפרד מהרושם הראשוני שלנו. כשאנחנו רואים אדם לבוש באופן מסוים הדבר משפיע על התרשמותנו בין אם במודע ובין אם לא. לרושם הראשוני יש משקל גבוה שכן, הוא משפיע ישירות על ההחלטה האם להתקדם עם המועמד/ת או לא.

אנחנו אוטומטית מיחסים לו תכונות או מעמד מסוים, ובאותה הדרך, אחרים מיחסים תכונות, מעמד וסטראוטיפים אחרים כלפינו, לפי הלבוש שלנו.

מלבד הרושם הראשוני, לבוש תורם גם להרגשתנו הכללית, לנינוחות שלנו ולביטחון שלנו במעמד הראיון. כשאנחנו לובשים פריט שאנחנו אוהבים או מרגישים שאנחנו נראים באמצעותו טוב יותר, על פי רוב יש לכך תוצאות והשפעה גם על מצב הרוח שלנו.

אז נכון שאולי הפיג'מה הפרוותית שלכם היא הפריט הכי נוח ונעים שיש לכם בארון, ואולי בשמלה מהחתונה של אחותך את מרגישה הכי נוצצת בעולם, אך אלו כמובן ממש לא המלצותינו ללבוש בראיון העבודה. אם כך, מה כן?


לבוש מסודר שאופייני למשרה אליה אתם מתראיינים

אין צורך לצאת מגדרכם לכבוד ראיון עבודה של משרות ביוטק פארמה או פיננסים , אך חשוב להראות טוב ובאופן מכבד. חשבו מהו המסר והרושם שאתם רוצים ליצור בעיני המראיין ובהתאם לכך תתלבשו.

הקפידו לבחור בבגדים נקיים ונוחים. אם יש צורך, גהצו את הבגדים, וודאו שאין חורים וכתמים בפרטי הלבוש והשתדלו להתאים את הנעליים.


לבוש בצבעים ניטרליים ובגזרה והדפסים סולידיים

חולצת הוואי צבעונית עם עלים ופרחים כדאי להשאיר בארון להזדמנות אחרת, הרי לא הייתם רוצים שהיא תמשוך את כל תשומת הלב, נכון? השקיעו מעט מחשבה בגזרה ובהדפסים של פרטי הלבוש אותם אתם מעוניינים ללבוש לראיון, השתדלו ללבוש בגדים סולידיים ורגועים יחסית על מנת שאלו לא יהיו במרכז הפוקוס. ואם כבר בחרתם בצבע נועז ובולט, היו מודעים למסרים שהוא משדר, למשל:

צבע אדום – מעורר יותר רגש
צבע צהוב – מעביר מסרים של שמחת חיים ותקווה
צבע שחור – משדר קשיחות ורצינות
צבע כחול – משרה רוגע ומקרין אמינות

אם החלטתם ללכת עם צבע בולט תדאגו לשילובו בנגיעות מאוזנות במראה הכולל.
ההמלצה היא בדרך כלל להתלבש קצת יותר ייצוגי מהיום יום שלך .

לסיכום, דעו כי חברת השמה מעצם עיסוקה ומיומנותה בגיוס עובדים למגוון משרות, בוחנת בתשומת לב את הנראות שלכם, ייצוגיות שלכם תבחן בפרט בתפקידים הכוללים קשר פרונטלי עם לקוחות, לדוגמא בתפקידי מכירות של ציוד רפואי, וכן משרות תעמולה רפואית ונציגי אפליקציה. לכן, חשוב להשקיע כמה דקות של חשיבה במראה החיצוני שלכם, כי “אין שני לרושם ראשוני”.


בהצלחה בראיון!

תוצאות

מחפשים עבודה חדשה?

אנחנו מזמינים אותך לעיין בלוחות המשרות עם תוצאות באתר, המתעדכנים מידי שבוע במשרות חדשות.

לוח דרושים ביוטק – מרכז משרות מעולמות המדיקל, אנשי מכירות ואפליקציה של ציוד רפואי, ייעוץ מדעי, אנשי מחקר ופיתוח, משרות הבטחת איכות למוצרים רפואיים וכן משרות בכירים ביוטק ועוד.

לוח דרושים פארמה – מרכז משרות מחברות תרופות כמו משרות נציגים רפואיים , תעמלה רפואית, מומחי ומנהלי מוצרים רפואיים וכן משרות פרא-רפואה כמו למשל משרות רוקחים , משרות דיאטנים ועוד.

לוח דרושים פיננסים – מרכז משרות מחברות שונות במשק בתחום הפיננסי והכספים בניהן משרות כלכלנים , משרות אנליסטים, משרות רואי חשבון, משרות חשבים, משרות הנהלת חשבונות ועוד.

עוד מאמר וטיפים שכדאי לקרוא:

5 דרכים ושאלות לדעת מי אתם בראיון עבודה

ראיון עבודה מורכב מכמה מבחנים אישיים העומדים בפנינו: המבחן המקצועי והתאמה ברמת ההכשרה שלנו, המבחן הניסיוני והתאמה מבחינת הידע והניסיון שלנו בתחום וגם התאמה אישיותית והתנהגותית. לחברות וארגונים רבים היום, קיימת חשיבות לבחור את האנשים הנכונים לא רק בהיבט המקצועי אלא גם בהיבט האישיותי…