5 דרכים ושאלות לדעת מי אתם בראיון עבודה

ראיון עבודה עבור משרות פיננסים וגם משרות פארמה או ביוטק, מורכב מכמה מבחנים אישיים העומדים בפנינו: המבחן המקצועי והתאמה ברמת ההכשרה של המועמד, המבחן הידע והתאמה מבחינת הניסיון של המועמד בתחום וגם התאמה אישיותית והתנהגותית.

לחברות וארגונים רבים חשיבות גבוהה לבחור את האנשים הנכונים לא רק בהיבט המקצועי אלא גם בהיבט האישיותי. מוכשרים מקצועית ככל שתהיו, אם האופי, ההתנהגות והאישיות שלכם לא מתאימה למבנה הארגוני, ככל הנראה לא תשרדו בו זמן רב ולכן מעסיקים ומראיינים רבים שואלים לא מעט שאלות שמטרתן להכיר אותך – המרואיין.

לא חשוב מהי השאלה הנשאלת בראיון עבודה וכמה היא מאתגרת, חשוב לזכור שלא סתם נשאלת שאלה באופן בה היא נשאלת, ולכן כדאי לחשוב לפני שעונים תשובות, בעיקר אישיות, ולקחת רגע של מחשבה – איך לענות עליהן בדרך שתשרת אתכם טוב יותר.

הנה חמש שאלות וקצת יותר, דרכן ינסו מעסיקים ומראיינים להכיר ולדעת מי אתם ברמה האישית, ההתנהגותית והחברתית:

1. ספר/י לנו קצת על עצמך
שאלה קלאסית שמסכמת כל ראיון עבודה ויש שיגידו שפותחת כל ראיון. זו שאלה מאוד כללית ורחבה, אך דווקא כאן כדאי לדעת להיות תמציתיים וענייניים ולספר ב2-3 משפטים מי אתם, בני כמה ומאיפה, מה רקע ההשכלה והניסיון שלכם (למשל איפה למדתם, איזה תואר ואיפה עבדתם בתחום) ואם מתחשק לכם גם קצת על הרקע המשפחתי שלכם. לדוגמא אם אתם בראיון עבודה של משרות פיננסיות והתואר שלכם הוא תואר כללי שאינו ממוקד לתחום הכלכלה כדאי לציין קורסים או הכשרות רלוונטיות אחרות שיש לכם.

2. מה התחביבים שלך?
לכולנו יש תחביבים או תחומי עניין מועדפים, כאלו שזנחנו מחוסר זמן או כאלו שמהווים את תכלית חיינו. גם אם יש לכם עשרים תחביבים, או לא עולה לכם ברגע זה אף אחד לדמיון, נסו להציג לפחות תחביב אחד או שניים (לא יותר). חשוב לזכור שאם ציינתם שאתם רוכבים על אופני שטח לדוגמא, אז כדאי שתכירו את סוגי האופניים שיש, ואת המסלולים האחרונים שביקרתם בהם, או אם למשל אתם חובבי אפייה, תדעו לספר בקצרה איך אתם מכינים את הקינוח הכי מושלם שלכם. שאלה כזו נועדה "לשבור קצת את הקרח" ולהכיר אתכם מעבר לרמה המקצועית. התחביבים שלכם מעידים על מי אתם ולכן חשוב להיות אמינים. חשוב לציין כי לא חייב להיות קשר בין תחום המשרות אליו אתם מועמדים לבין התחביבים שלכם. אם לדוגמא אתם מועמדים של משרות ביוטק וחובבים צילום, בישול או ציור זה לגמרי בסדר לספר על כך (וכך גם תחומים אחרים).

3. איפה את/ה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
אם אתם לא רואים את עצמכם עובדים בתחום המשרה לה אתם מתראיינים, השאלה הזו יכולה להיות מאתגרת ואפילו מכשילה. ספרו בקצרה על השאיפות המקצועיות שלכם, על הפרויקטים או התפקידים בהם הייתם רוצים להשתלב אבל לא פחות חשוב לזכור לציין כיצד דווקא המשרה הזו – תקדם אתכם אל עבר השאיפות שאתם מכוונים אליהם.

4. תאר/י לנו את שגרת היום שלך עכשיו בין העבודות
אם אתם בבית ולא עובדים, זו שאלה שיכולה מאוד לאתגר, כיוון שהיא בוחנת אתכם במצב של חוסר שגרה. נסו לתאר בקצרה איך הזמן הפנוי איפשר לכם ללמוד משהו חדש, להעשיר את הידע המקצועי / אישי שלכם, לפתח תחביבים, לעזור למישהו, לתרום מזמנכם למטרה נעלה, להתנדב או אפילו לנוח ולנקות את הראש.

5. מה אתה הכי גאה שעשית עד כה?
שאלה פתוחה שנותנת לנו ללמוד על הדברים שאתה גאה בעשייה שלך בן אם בעבודה או בכלל . לראות ממה אתה שמח ומה מניע אותך. למשל אם אתם במהלך ראיון של משרות ביוטק והשתתפתם בפעילות או מחקר לקידום מוצרי החברה שתרם לעשייה בחברה ותרם גם לידע ולניסיון האישי שלכם, זה המקום לספר עליו.

כמובן שמלבד אלו ישנן עוד מגוון רחב של שאלות אישיות בראיון עבודה שמנסות לגלות מי אתם באמת. כאלו הבוחנות את צורת החשיבה האישית שלכם, כאלו הבוחנות את ההתמודדות שלכם במצבי לחץ או משבר, כאלו שבוחנות את היכולת שלכם לנהל או לעבוד כחלק מצוות ועוד.

ככל הנראה שלא תצליחו להיערך ולהתכונן לכל השאלות מראש, וגם אם תתאמנו ותעברו על מאות שאלות, בסוף יכול מאוד להיות שלא תתקבלו, לא כי עניתם לא נכון, אלא כי אתם פשוט לא מתאימים לסביבה הארגונית הספציפית בה אתם מתראיינים. היופי הוא שככל הנראה זה לטובתכם.

בהצלחה!

תוצאות

מחפשים עבודה חדשה?

אנחנו מזמינים אותך לעיין בלוחות המשרות עם תוצאות באתר, המתעדכנים מידי שבוע במשרות חדשות.

לוח דרושים ביוטק – מרכז משרות מעולמות המדיקל, אנשי מכירות ואפליקציה של ציוד רפואי, ייעוץ מדעי, אנשי מחקר ופיתוח, משרות הבטחת איכות למוצרים רפואיים וכן משרות בכירים ביוטק ועוד.

לוח דרושים פארמה – מרכז משרות מחברות תרופות כמו משרות נציגים רפואיים , תעמלה רפואית, מומחי ומנהלי מוצרים רפואיים וכן משרות פרא-רפואה כמו למשל משרות רוקחים , משרות דיאטנים ועוד.

לוח דרושים פיננסים – מרכז משרות מחברות שונות במשק בתחום הפיננסי והכספים בניהן משרות כלכלנים , משרות אנליסטים, משרות רואי חשבון, משרות חשבים, משרות הנהלת חשבונות ועוד.

עוד מאמר וטיפים שכדאי לקרוא:

טיפים לראיון עבודה מוצלח

ראיונות עבודה מוצלחים הם תוצאות של מכלול רב של נסיבות, על חלקם יש לכם כמרואיינים השפעה ישירה וחלק לצערכם לא תלוי בכם כלל. כדי לשפר את הסיכויים שלכם לעבור ראיון עבודה מוצלח, ריכזנו עבורכם כמה טיפים פרקטיים…