שאלות נפוצות בראיון עבודה

שלחתם לעשרות משרות דרושים את קורות החיים שלכם, סקרתם את כל אתרי הדרושים והנה מגיעה שיחת הטלפון וההזמנה לראיון העבודה. אתם נערכים לקראת הפגישה ומנסים להבין מה הולכים לשאול אתכם שם ואיך אתם הולכים לענות נכון על כל השאלות בראיון.

כבעלת חברת ייעוץ והשמה, המציעה מגוון רחב של משרות ביוטק משרות פארמה וכן משרות פיננסיות , אוכל להעיד שאכן ישנן שאלות שגורות יותר בפינו המראיינים, אלו הן השאלות הנפוצות, אך האם אנו מצפים לתשובה אחידה לכל שאלה? – ממש לא. לרוב השאלות אין תשובה אחת נכונה ומתאימה ולכל משרה נדרשים כישורים אחרים ולכן, אציג בפניכם כמה שאלות נפוצות בראיונות אך ללא מענה.

על מנת להרגיש יותר מוכנים לראיון אמליץ לכם לעבור על השאלות ולענות לעצמכם את התשובות. כל זאת במטרה להגיע יותר מוכנים לראיון ועם תשובות ענייניות שמביאות אתכם לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

לפני שאתם עונים על השאלות תחשבו קודם מה מאפייני התפקיד שלכם ואיזה כישורים הוא מצריך?
המטרה היא לא להסב את הכישורים שלכם בהתאם לתפקיד אלא לחשוב מה הכישורים שיש לכם בהתאמה למשרה ואותם לדעת להבליט. לדוגמא, אם אתם מחפשים משרות פיננסיות ויש לכם יכולות אנליטיות גבוהות, דאגו לספר על כך במידה והשאלה עוסקת בכך.

מדוע את/ה חושב/ת שאת/ה מתאים למשרה?

מהי התכונה החזקה שלך?

מהי התכונה הפחות חזקה שלך?

איזה תכונה היית רוצה לשנות בעצמך?

היכן הכי נהנית לעבוד ומדוע?

על מה את/ה הכי גאה שעשית עד היום?

תן/י לי דוגמא לקונפליקט שהיה לך למול מנהל / קולגה לעבודה

מה ציפיות השכר שלך? עד כמה הן גמישות?

מה יגיד עליך המנהל שלך?

מה החלום שלך?

אם את/ה עובד/ת כל כך טוב/ה מדוע פוטרת?

מדוע עזבת את מקום העבודה?

אומנם נדמה שחלק מהשאלות נראות תמימות למדי, או סתם מרגיזות, אך לפעמים אנו המראיינים ובעיקר מראיינים מטעם חברת השמה שמנוסים קצת יותר בראיונות, רוצים לגלות ולהבין דברים מעבר למה שנאמר. לפעמים חשוב להבין גם בין השורות דברים נוספים.

כך למשל, לשאלה: "מה יגיד עליך המנהל שלך?"

נדמה שמה שחשוב למראיין הוא שהתשובה תהיה חיובית ושהמנהל ממליץ עליך. אך בפועל, מלבד השאיפה להבין מהי מערכת היחסים בינך לבין המנהל הקודם, יש רצון עמוק יותר להבין את היכולת שלך לקבל מרות ניהולית, להבין כיצד אתה חושב שהסביבה תופסת אותך או מתרשמת ממך, להבין כיצד העבודה שלכם בצוות, האם את/ה אדם שנוטה לבקר את עצמו ועוד. בהמשך לראיון לעיתים נדרש לתת ממליץ והדברים שנאמרו מוצלבות עם המידע מהשיחה עם המעסיק הממליץ.

או למשל שאלות בסגנון: "מהן התכונות השליליות שלך?"

אנו אכן מחפשים "פגמים", כיוון שאין אדם מושלם וזה כל היופי, כל אחד יש לו ייחודיות. מעבר לכך, חשוב לנו לבדוק שקיפות, כנות פתיחות. להבין האם את/ה מודע/ת לעצמך? האם את/ה לוקח אחריות על העשייה שלך? ועוד.

לכל אחד ואחת מאתנו תשובות שונות לאותה שאלה והן תוצאות לנסיבות החיים והשקפות ערכיות.
כל אחד בעל שיח ואינטראקציה שונה בהצגת הדברים, התשובות משמעותיות ודרכן ניתן ללמוד מי עומד מולנו מה סגנונו וכישוריו, והם מסייעים לנבא את החיבור לארגון ולחברה.

בסופו של הראיון אנו בוחנות את הנתונים והמידע ומחפשות התאמה מלאה למשרה ולארגון. הצלחה במקום עבודה איננה נשענת רק על המיומנויות המקצועיות של המועמד, אלא על חיבור לסביבת העבודה . אנשי המקצוע הטובים ביותר, לא יצליחו לאורך זמן להישאר במקום עבודתם ללא חיבור והתאמה לסביבת העבודה. כחברת השמה עתירת ניסיון, ההתאמה בן אדם לחברה הינה מפתח ההצלחה. לכן אם אתם מגישים מועמדות עבור משרות פארמה חשוב לנו להכיר אתכם מעבר לניסיון המקצועי אלא גם בהיבט האישי.

אז מה הטיפ שלנו ? – תמיד להגיע מוכן בתשובות אותנטיות וכנות. חישבו כיצד לענות לשאלות באופן שיבליט את הייחודיות שלכם.

בהצלחה בראיון!

בברכה,
רונית קור צור
בעלת חברת השמה וגיוס עובדים – תוצאות

תוצאות שאלות נפוצות בראיון עבודה

מחפשים עבודה חדשה?

אנחנו מזמינים אותך לעיין בלוחות המשרות עם תוצאות באתר, המתעדכנים מידי שבוע במשרות חדשות.

לוח משרות ביוטק – מרכז משרות ביוטכנולוגיה, מדעי החיים מדעים והנדסה. בין המשרות בלוח: משרות אנשי מכירות של ציוד רפואי , אנשי מחקר ופיתוח, משרות הבטחת איכות למוצרים רפואיים ועוד.

לוח משרות פארמה – מרכז משרות מחברות תרופות, בניהן: משרות תועמלנים רפואיים , מומחי ומנהלי מוצרים רפואיים וכן משרות פרא-רפואיות כמו למשל משרות רוקחים , משרות דיאטנים ועוד.

לוח משרות פיננסים – מרכז משרות כלכלה, ראיית חשבון והנהלתחשבונות, בניהן: משרות כלכלנים , משרות אנליסטים, משרות רואי חשבון, משרות חשבים , משרות הנהלת חשבונות ועוד.

עוד מאמרים וטיפים שכדאי לקרוא:

5 דרכים ושאלות לדעת מי אתם בראיון עבודה

ראיון עבודה מורכב מכמה מבחנים אישיים העומדים בפנינו: המבחן המקצועי והתאמה ברמת ההכשרה שלנו, המבחן הניסיוני והתאמה מבחינת הידע והניסיון שלנו בתחום וגם התאמה אישיותית והתנהגותית. לחברות וארגונים רבים היום, קיימת חשיבות לבחור את האנשים הנכונים לא רק בהיבט המקצועי אלא גם בהיבט האישיותי…

8 השאלות הכי מאתגרות בראיונות עבודה – ואיך עוברים אותן בשלום

כל מי שהיה ביותר מראיון עבודה אחד בחיו, יודע שכל ראיון הוא שונה. כל מראיין, אפילו באותו מקום עבודה, יש לו גישה שונה, שאלות שונות ודרכים שונות למצוא את האחד או האחת לתפקיד אליו הוא מקיים גיוס עובדים ועדיין, ישנן שאלות בראיון עבודה שנוטות לחזור על עצמן, חלקן מאתגרות מאוד ותפקידן "להכניס את המראויין לפינה", לראות כיצד הוא מתמודד איתן, עם מצבי לחץ ועם מצבים לא נעימים שקרו או עלולים לקרות במהלך עבודתו…