טיפים לראיון עבודה מוצלח

ראיונות עבודה מוצלחים הם תוצאות של מכלול רב של נסיבות, על חלקם יש לכם כמרואיינים השפעה ישירה וחלק לצערכם לא תלוי בכם כלל. לא משנה אם אתם שואפים להתקבל למשרות כלכלנים או משרות ביוטק הגישה לראיון היא זהה וכדי לשפר את הסיכויים שלכם לעבור ראיון עבודה מוצלח, ריכזנו עבורכם כמה טיפים פרקטיים:

התכוננו מראש לראיון העבודה

לשבת מול מראיינ/ת מטעם חברת השמה או מטעם החברה המגייסת, זו משימה שלחלקנו יכולה להיות מלחיצה מאוד. כדי לעבור את המשימה בהצלחה, הערכו והתכוננו אליה מראש. עברו על קורות החיים שאותם הגשתם, הזכרו במקומות העבודה האחרונים שבהם עבדתם וסקרו לעצמכם בראש מה הניסיון שצברתם לאורך השנים בעבודות השונות. מה מתוך הידע והניסיון התעסוקתי שלכם יכול לקדם ולסייע לכם לטובת התאמתכם למשרה אליה אתם מתראיינים וממה כדאי שהמראיין יתרשם מכם, היעזרו גם בחומר המקצועי ובהכשרתכם המקצועית במידה ויש צורך לרענן נושאים שרלוונטיים למשרה. הכינו לכם תיאור קצר בראש.

הכינו לעצמכם תשובות לשאלות הקשות

בראיון עבודה לרוב יש שאלות מתקילות, כאלו שלפעמים מרגיש שמאחורי השאלה מסתתר רצון לדעת משהו באופן עקיף. למשל: מה החולשות או החסרונות שלך? מדוע פוטרת מעבודתך האחרונה? ועוד. לכל שאלה יש תשובה וכדי לא לגמגם בראיון, גם לשאלות הקשות ביותר כדאי להיערך מראש עם תשובות. הכנה כזו תעלה גם את הביטחון שלכם בזמן הראיון ולכן תוצאות ההכנה יהיו מורגשות ויאפשרו לכם לצלוח את הראיון.

הערכו לפרזנטציה שלכם

הכינו ניילונית או תיקיה דקה עם מספר עותקים של קורות החיים שלכם מודפסים צרפו אליה גם את מכתבי ההמלצה שלכם, תעודות והכשרות רלוונטיות. דאגו שיהיה לכם מים לשתות לפני שתכנסו לראיון ואולי אפילו משהו מתוק שישמח אתכם לפני או אחרי הראיון.

התלבשו בהתאם למשרה אליה אתם מתראיינים

הכינו מראש את הבגדים והנעליים אותם אתם רוצים ללבוש לראיון. ללבוש שלנו ישנה חשיבות גבוהה בראיון עבודה והוא חלק בלתי נפרד מהרושם הראשוני שהמראיין של חברת השמה או החברה המגייסת כלפיכם. אין צורך בשמלות מפוארות וחליפות טוקסידו, אך מנגד את חולצות החוף והכפכפים השאירו בבית. השתדלו ללבוש בגדים ייצוגיים, שנוח לכם להיות בהם, נקיים ומסודרים, בצבעים סולידיים ורגועים ונעליים תואמות.

הירגעו, בסוף זו רק שיחה בין בני אדם

הראיון עומד להתחיל ושלב ההכנות מאחוריכם, עכשיו זה הזמן להיות הכי טובים שאתם יכולים להיות, להפגין ידע, לספר על עצמכם, להיות מנומסים וחייכניים, להישיר מבט, להציג ולהראות למרואיין שאתם לא רק מתאימים למשרה 'על הנייר', אלא יש בכם את כל מה שהוא מחפש מעבר.

הקשיבו לשאלות ששואלים אתכם

הקשיבו טוב וענו בהתאם לנדרש, השתדלו לא לענות במשפטים קצרים מידי אך כן תשובות ממוקדות למה ששאלו אתכם. אם המראיין יתעניין במידע נוסף הוא ככל הנראה ישאל אתכם עוד שאלות הרחבה לנושא בו אתם דנים. לכל שאלה צריכה להיות תשובה, אל תשארו שותקים והשתדלו להיות מנומסים ולא להתפרץ לדברי המראיין. בתחום המדעי וההנדסי (למשל בראיון משרות ביוטק או מהנדסים) ישנו סיכוי שישאלו אתכם שאלות בסגנון חידות, גם במקרה הזה אל תשארו ללא מילים, גם אם אינכם יודעים או בטוחים בתשובה, נסו להסביר את שיטת החשיבה שלכם או את דרך הפיתרון. שימו דגש על האווירה והחיבור הבינאישי, רצוי לחייך ולשבור את המתח מבלי להיות ליצן החצר. .

תהיו אתם ותספרו את האמת

השתדלו לייצר שיחה קולחת ותקשורת טובה וחיובית עם המראיין, כשאתם מתנהגים כרגיל, כמו בשיחה רגילה עם בני אדם שרק פגשתם, וכשאתם מציגים את עצמכם, השתדלו להיות רגועים, נינוחים ולספר את האמת. שאלות רבות של המראיינים, גם בשאלות של חברות השמה וגם מעסיקים שמתורגלים בראיונות, יובילו להצלבת מידע. אל תגיעו למצב שבו אתם נתפסים בחצאי אמיתות ובאי דיוקים.

היו מודעים לתנועות הגוף שלכם

ישנם אנשים שהתנהגות הגוף שלהם בזמן דיבור או פרזנטציה עשויה להפריע למראיין. המנעו מדיבור עם הידיים ומתנועות ידים במרחב סביבכם ומנגד המנעו גם משילוב הידיים. הקשה עם אצבעות על השולחן, גרד ממושך בגוף, משחק עם השיער בין האצבעות, ועוד, עלולים למשוך את תשומת ליבו של המרואיין ולרוב הן משדרות חוסר ביטחון או לחץ רב. ככל שתהיו מודעים יותר לתנועות הגוף שלכם וככל שתכינו את עצמכם טוב יותר לראיון כך תחושת הנינוחות והביטחון ישרו במהלך הראיון ותוכלו להתמודד עם הלחץ בצורה טובה יותר.

בהצלחה בראיון!

 

בברכה,
רונית קור צור
בעלת חברת תוצאות ייעוץ והשמה

תוצאות

מחפשים עבודה חדשה?

אנחנו מזמינים אותך לעיין בלוחות המשרות עם תוצאות באתר, המתעדכנים מידי שבוע במשרות חדשות.

לוח דרושים ביוטק – מרכז משרות אנשי מכירות ואפליקציה לציוד ומכשור רפואי ולציוד מעבדות מחקר, רפרנטים להבטחת איכות, משרות מדיקל דיוויס , תומכים קליניים, טכנאי שירות ועוד.

לוח דרושים פארמה – מרכז משרות מחברות תרופות כמו משרות נציגים רפואיים ותועמלנים, מומחי ומנהלי מוצרים רפואיים וכן משרות פרא-רפואה כמו למשל משרות רוקחים , משרות דיאטנים ועוד.

לוח דרושים פיננסים – מרכז משרות מחברות שונות במשק בתחום הפיננסי והכספים בניהן משרות כלכלנים, אנליסטים, משרות רואי חשבון , חשבים, מנהלי כספים, מנהלי חשבונות וכן משרות כספים נוספות.

עוד מאמרים וטיפים שכדאי לקרוא:

שאלות נפוצות בראיון עבודה

שלחתם לעשרות משרות דרושים את קורות החיים שלכם, להרגשתכם אין משרות בתחום שלכם שלא סקרתם כבר ואז מגיעה שיחת הטלפון וההזמנה לראיון העבודה.ימים ארוכים של ציפייה מסתכמים בפגישה בארבע עיניים ולפעמים קצת יותר ולקראתה אתם נערכים ומנסים להבין מה הולכים לשאול אתכם…

איך מתלבשים לראיון עבודה

כל תקופת חיפוש עבודה מגיעה לשיאה בראיון העבודה. לא משנה אם הרעיון נעשה מול חברת השמה או בכיר בחברה המגייסת, תמיד עולים חששות וספקות: מה להגיד, איך להציג ואיך ניתפס בעייני המראיין. ככל שהמשרה נחשקת בעיננו יותר, כך מידת החשיבות שלה גדולה יותר עבורנו. אחת התהיות המרכזיות בבוקר יום ראיון העבודה היא…